KOMUNIKAT ZARZĄDU WSPÓLNOTY z bieżącego wykonania planu gospodarczego
KOMUNIKAT ZARZĄDU WSPÓLNOTY z bieżącego wykonania planu gospodarczego
Informuje, że w trybie indywidualnego zbierania podpisów uzyskaliśmy zatwierdzenie uchwał nr 1, 2 i 3 ( zatwierdzających sprawozdanie finansowe za rok 2021 oraz zatwierdzających plan gospodarczy na rok 2022). Uchwała „inwestycyjna” uzyskała 46,42 głosy „za” przy 34.55 „przeciw”. Niestety ok 20% członków wspólnoty nie głosowało mimo wielokrotnych próśb i osobistego zaangażowania zarządu. W związku z brakiem skutecznego podjęcia uchwały nr 4 „inwestycyjnej” zarząd ograniczył prace remontowe do działań niezbędnych i koniecznych dla utrzymania budynku. Wstrzymane zostały prace remontowe tarasu, fasady czy malowania i wymiany wykładzin na poszczególnych piętrach. Nie uzyskał też zatwierdzenia wspólnoty projekt dotyczący zabezpieczenia nowych miejsc parkingowych na tyłach budynku czy zakupu lodówki.
W skutek podjętej w miesiącu czerwcu i lipcu przez zarząd akcji windykacyjnej (zleconej zewnętrznej kancelarii prawnej) stan zaległości członków wspólnoty nie zwiększył się w porównaniu z rokiem poprzednim. Udało się nawet na drodze pozasądowej uzyskać spłatę kilku zaległych zobowiązań. Na chwile obecną Wspólnota terminowo reguluje swoje zobowiązania finansowe utrzymując zadawalający poziom płynności finansowej.
Zarząd prowadzi negocjacje z gestorami sieci, głównie dostawca energii elektrycznej. Na chwile obecna udało się uzyskać na rok 2022 niewielki rabat w cenach dostarczanej energii. Prognozy cenowe na rok 2023 niestety nie są jednak optymistyczne.
W miesiącu lipcu zleciliśmy przegląd techniczny szklanej fasady budynku (od ul Grunwaldzkiej). W wyniku przeprowadzonych czynności przez firmę alpinistyczną (m.in. demontażu kilku listew maskujących, uszczelek zewnętrznych) technicy stwierdzili przyczynę nieszczelności kilku okien. Firma zewnętrzna (alpiniści) uszczelnili/naprawili największe uszkodzenia fasady. Kolejnym krokiem winien być pełny przegląd fasady z demontażem wszystkich listew maskujących. Trudno na ten moment oszacować ile będzie uszczelek do wymiany, a ile wystarczy uzupełnić czy naprawić. Przy założeniu, że kilka/kilkanaście uszczelek będzie wymagało wymiany, kolejnych kilkanaście uda się naprawić /uszczelnić to koszt robocizny z materiałem powinien wynieść ok 50 000 zł (netto). Bez zdjęcia listew maskujących trudne jest precyzyjne oszacowanie kosztów tych prac. Proszę o Państwa stanowisko w sprawie czy zlecać wykonanie tych prac. Ze względów pogodowych możliwe jest to jeszcze we wrześniu i październiku.
Zarząd wspólnoty pozyskał ofertę na sfinansowanie części projektów inwestycyjnych lub obniżenie bieżących kosztów eksploatacyjnych. Jak wszyscy Państwo zapewne wiecie wspólnota dzierżawi miejsca na dachu pod anteny operatorów komórkowych. Roczne przychody to ok 50-60 000 zł brutto. Dotychczas (do roku 2022) połowa z tej kwoty zasilała fundusz remontowy. W obecnym roku całość wpływów przeznaczyliśmy na koszty bieżące. Pojawił się oferent gotowy zapłacić czynsz za 25 lat z góry (w pięciu ratach w ciągu dwóch lat). Oferuje kwotę ok 682 000,- złotych. Kwotę tę można byłoby przeznaczyć na fundusz remontowy. Zrealizować planowane inwestycje i odnowienie budynku. Decyzja jednak należy do Państwa. Proszę o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Jeśli uzyskam wstępna Państwa akceptacje przygotuje uchwałę i zagłosujemy w trybie indywidualnego zbierania głosów.
Na stronie internetowej wspólnoty dostępne są oferty serwisu okien jak i inne bieżące informacje dla członków wspólnoty.
Akceptuj i zamknijStrona Company House używa plików cookies (ciasteczka) dla w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.